Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2009

H καλύτερη διαφήμιση είναι ο τρόπος ζωής μας- Social-bots γύρω μας

Κάτι που άργησαν μεν, το κατάλαβαν δε όλες οι μεγάλες εταιρίες. Τι και αν ο γνωστός ποδοσφαιριστής πίνει Cola, και φοράει Sola. Δεν πιάνει μια μπροστά στη ‘φίλη μου’ στο Facebook. Άσε που η ΄φίλη μου’ θα ζητήσει και το ένα χιλιοστό της αμοιβής που θα έπαιρνε ο διάσημος ποδοσφαιριστής. Εδώ πια μιλάμε για έναν νέο τρόπο διαφήμισης, που αλλάζει ότι ξέραμε μέχρι τώρα και κάνει τις διαφημιστικές ανά τον κόσμο να σκίζουν τις περγαμηνές τους, και τους κλασικούς διαφημιστές να αυτοκτονούν. Οι πολλοί φίλοι στα κοινωνικά δίκτυα του internet, δείχνουν δυο πράγματα, η ότι όντως έχουμε μπροστά μας ένα super κοινωνικό άτομο , η ότι απλά ο συγκεκριμένος άνθρωπος εξυπηρετεί διαφημιστικά κάποιες εταιρίες. Οι νέες διαφημιστικές προσλαμβάνουν άτομα με μεγάλο ‘κοινωνικό- δικτυακό’ προφίλ και έναντι πολύ μικρής αμοιβής τους λένε να κάνουν σχόλια για τα προϊόντα τους. Σχόλια όχι ‘κραγμενα’ υπέρ των προϊόντων τους... αλλά απλά σχόλια καθημερινά. Όσο πιο καθημερινά τόσο καλύτερα. Παράδειγμα; ... Status: Λιώνω με τις ώρες πάνω στο νέο game... Είδα ένα καταπληκτικό μπουφάν σε μια βιτρίνα δείτε και Φώτο.

Οι βασικές αρχές αυτής της μεθόδου; Χαμηλό κόστος και εύκολη προσέγγιση του καταναλωτή. Προσέγγιση θα λέγαμε από μια οδό που ο καταναλωτής δεν έχει μάθει να στήνει ακόμα φράγματα – προστασίας όπως απέναντι στις κλασσικές διαφημίσεις από την τηλεόραση και τα περιοδικά. Δεν είμαστε επίσης καθόλου μακριά από τη δημιουργία μη υπαρκτών προσώπων, στα κοινωνικά δίκτυα . Τα social-bots θα ελέγχονται από διαφημιστικά γραφεία θα κοινωνικοποιούνται δικτυακά – και θα έχουν απώτερο στόχο να ανοίξουν διαφημιστικές κερκοπορτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: